sobota, 11 stycznia 2014

Jak zrobić favicon na blogspot ?

Otóż męczyłam się z tym dzisiaj. Uff. Na szczęście mi się udało. U góry, w zakładce karty, powinieneś/powinnaś widzieć favicone msp. Okej, to przechodzimy do konkretów, czyli do instrukcji krok po kroku.

1. Widzicie ten obrazek maluteńki tutaj ?
<-----  klikacie na niego prawym przyciskiem myszy i wybieracie "zapisz grafikę jako..." Następnie zapisujecie gdzie tam chcecie, najlepiej na pulpicie bo potem najłatwiej znaleźć.

2. Następnie wchodzicie w projekt > układ > favikona > edytuj > wybierz plik > szukamy obrazka > wybieramy go > zapisujemy i gotowe!

3. Jeśli nie zobaczysz swojej favikony, to znaczy po prostu, że Twoja przeglądarka nie odczytuje tego typu rzeczy, ja korzystam z google chrome i nie widzę mojej favikony, ale pytałam się innych moviestar, które wchodzą na mojego bloga, i mówią, że widzą, więc nie mam z tym najmniejszego problemu ;) A gdy weszłam w mozille widziałam ją od razu.

4. Jeśli nie chcesz mieć loga msp, najlepiej wyszukać w google w grafice obrazka, którego szukasz.

UWAGA !

obrazek musi być KWADRATOWY i musi mieć wymiary 16x16, ponieważ inaczej nie zmieści się w faviconie. Jeśli chcesz mieć w faviconie własną moviestar lub jej twarz, musisz zrobić zrzut ekranu, i obrobić zdjęcie w paincie tak, aby było kwadratowe i miało wymiary 16x16 Jak to zrobić ? Najpierw przycinamy na równy kwadrat, a potem klikamy zmień rozmiar, i tam gdzie jest opcja w poziomie i w pionie wpisujemy w obydwu 16. Gdy widzimy, że obrazek cały czas jest za duży, znowu wpisujemy to samo.

UWAGA ! W obrazku, który wam już przygotowałam powyżej, nie musicie nic zmieniać, jest gotowy do wybrania na favicone. Chyba, że zrobiłam jakiś błąd, to proszę napiszcie mi w komentarzu
                                         Pozdrowionka od :

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz